Методична робота в ЗДО ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів.

У статті 9 закону України «Про освіту» відмічено, що однією з форм здобуття освіти є дистанційна форма здобуття освіти. Вона визначається як індивідуалізований процес здобуття освіти ,який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

Освітній процес у закладі дошкільної освіти у 2023-2024 нр:

1. У закладі дошкільної освіти освітній процес включає розвиток, виховання, навчання його вихованців і відбувається відповідно до освітньої програми.
2. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти.
3. Заклад дошкільної освіти для формування освітніх програм закладу використовує освітні програми, рекомендовані МОН.
4. Рішення про обрання та використання освітньої програми закладом дошкільної освіти схвалюється педагогічною радою закладу дошкільної освіти та затверджується його керівником.
5. Кожна освітня програма повинна передбачати набуття дитиною компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.
6. На основі освітньої програми педагогічна рада закладу дошкільної освіти визначає план роботи на навчальний рік та літній період, що конкретизує організацію освітнього процесу. План роботи закладу дошкільної освіти затверджується його керівником.

Проблема над якою працював колектив у 2020 - 2021 навч.році : "Розвиток професійної компетентності педагога щодо формування ціннісних орієнтацій особистості"

Сьогодні в умовах освітньої реформи «Нова українська школа» важливим завданням є забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти. Тому на сьогодні оці всі нові тенденції, нові підходи, які існують в педагогіці, в практиці, в науці вкладено якраз в нову редакцію програми старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

/Files/images/програма1.JPG

Вже оновлена програма впроваджується з першого вересня 2017 року. Що стосується програми, на мою думку, вона збалансована, містить цілі, які спрямовано на результат і містить діяльнісний підхід, який є врахованим в програмах першого класу. Тому на сьогодні в нас – це єдина програма, яка співпадає з реформами початкової освіти.

/Files/images/програма2.JPG

Зміст програми оновлений, він чітко структурований, в ньому об’єднанні в цілому освітні завдання, яких має досягати вихователь, але сама програма передбачає професійну свободу вихователя.Так як в дошкільних закладах працюють вихователі з різним рівнем кваліфікації, з різним досвідом, різним рівнем підготовки – ось ця програма надає можливість працювати як за запропонованими пропозиціями так і ця програма залишає простір для творчості, доповнень, змін, враховуючи досвід педагогів, які вже вміють і знають специфіку дошкільної освіти. Тобто кожен фахівець на своєму місці має можливість враховувати ту специфіку, в якій він перебуває, враховуючи умови в яких він працює і можливості дітей, з якими він працює.

/Files/images/програма3.JPG

Що головне в цій програмі – це звернути увагу дорослих на створення розвивальних умов діяльності , і діяльнісний підхід теж закладений в основу цієї програми.

Хочу звернути увагу ще на такі переваги програми:

· Це цілісність: програма подається з повним комплектом методичного забезпечення (книга вихователя, книга дошкільника, альбом дошкільника, книга для батьків).

· Ще портал – весь матеріал представлений на порталі ВС.

Дитина закінчує свій дошкільний вік, переходить після старшої групи у шкільний вік. І мета всіх педагогів, психологів, батьків - щоб ця дитина прийшла до школи з досвідом спілкування, мала розумові здібності та була впевнена в собі.

/Files/images/програма4.JPG

З 1 вересня 2019 року почала працювати програма «Впевнений старт» для середнього віку. Якщо в старшому віці результат – психологічна зрілість, то в середньому віці результат – творчий рівень сюжетно-рольової гри. Тому комплект трішечки інший.

Тут також:

Книга вихователя,

Індивідуальний ігровий набір дитини

Альбом з художньо-творчої діяльності,

Книга для батьків

/Files/images/Середня 1.JPG

/Files/images/Середня 2.JPG

/Files/images/Середня 3.JPG

/Files/images/Середня 4.JPG

/Files/images/Середня 5.JPG

Методична робота закладу спрямована на:

-вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;

- стимулювання творчого потенціалу педагогів;
- підвищення педагогічної культури педагогів;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток спеціальних умінь та навичок;

- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

Мета методичної роботи:

вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

Принципи методичної роботи:

•педагогічна співпраця з вихователем;
• робота в режимі довіри, доброзичливості;
• творча атмосфера , стимулювання творчої активності;
• принцип допоміжно – регульованого контролю;
• надання вихователеві права вибору;
• системність методичних заходів;
• принцип "Я – повідомлень” у спілкуванні;
• щоденна допомога;
•випереджувальний характер методичної роботи

Зміст методичної роботи реалізується через такі форми:


Колективні:

-інструктивно-методичні наради;
- педагогічні ради;
- педагогічні читання;
- теоретичні семінари;
- семінари-практикуми;
- колективні перегляди освітнього процесу

Групові:

-методичні об'єднання вихователів дошкільних груп;
- робота творчих груп;
- консультації

Індивідуальні:

-наставництво;
- самоосвіта;
- взаємовідвідування;
- робота над проблемними питаннями;
- атестація

Для того, щоб вирішити складні завдання, що по­стають перед дошкільним закладом, методичний кабінет ретельно вивчає педагогічний колектив - що є основою створення структури методичної роботи з педагогічними кадрами. Методична робота в нашому дошкільному навчальному закладі є максимально гнучкою, а саме: сприяє розвит­ку творчості, ініціативи, підвищує якість освітнього процесу. Вирішення окреслених завдань здійснюється шляхом пошуку ново­го змісту, форм і методів роботи з педагогічним колективом.

Кiлькiсть переглядiв: 2046

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.