Пріоритетні напрями діяльності ЗДО в 2023/2024 навчальному році:

1. Організація та підтримка безпечного освітнього простору.

2. Організації освітнього процесу у різних форматах і подолання освітніх втрат.

3. Педагогічна взаємодія з дітьми, зокрема з дітьми з особливими освітніми потребами.

4. Партнерство у співпраці з батьками або законними представниками дітей.

5. Організаційно-методична підтримка керівників і педагогів ЗДО.

6. Організація в нових умовах атестації педагогічних працівників.

Організацію освітнього процесу Слобожанський комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 слобожанської селищної ради чугуївського району харківської області (далі ЗДО) здійснює у 2023/2024 навчальному році відповідно до п.2 ст. 11 Закону України «Про освіту» (діти старшого дошкільного віку обов’язково охоплюються дошкільною освітою відповідно до стандарту дошкільної освіти), Базового компоненту дошкільної освіти («Про затвердження Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція2 від 12.01.2021 № 33), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (Наказ МОН України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів») та спрямовує діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду; звертає увагу на педагогіку партнерства, як цілісний процес взаємодії дорослих і дітей, який розвивається в часі та в рамках певної системи, носить особистісно-орієнтований характер і, який спрямований на досягнення соціально-значущих результатів — набуттю життєвої компетентності, розвитку базових якостей особистості в різних видах діяльності.

У статті 9 закону України «Про освіту» відмічено, що однією з форм здобуття освіти є дистанційна форма здобуття освіти. Вона визначається як індивідуалізований процес здобуття освіти ,який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

Організоване навчання у формі занять проводиться відповідно Наказу МОН України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», а саме:

- проводяться заняття з використанням комп’ютеру два рази на тиждень (Видеоконференция на платформі GOOGLMEET10 хв.);

- проводяться заняття з використанням електронних технічних засобів за згодою батьків (тричі на протязі дня по 5 хв відео матеріал в соціальній мережі VIBEP);

- надаються рекомендації батькам щодо здійснення освітньої роботи за окремими темами (фото, аудіо, відео, письмово тощо) та отримання фотозвітів;

- надсилаються посилання на сторінки з розвиваючими завданнями, аудиоказками, піснями, поробками, фізичними вправами в мережі інтернет;

- надсилаються відео-ролики за темами занять;

Педагоги Слобожанського ЗДО №3 використовують розроблені ресурси, які існують для дітей дошкільного віку в мережі Інтернет, використовують їх для підготовки освітніх заходів у режимі віддаленого доступу та рекомендують їх батькам вихованців (Найбільша освітня платформа для дошкільниківwww.learning.ua/«Весела абетка»-http://abetka.ukrlife.org/- українські абетки, казки, читанки, скоромовки, загадки, прислів’я. «Казкар»-http://kazkar.info/- зібрання найкращих казок з усього світу: англійські, німецькі, французькі, індійські та наші рідні українські казки. Використовувати публікації психолого-педагогічного та методичного спрямування, сайт МОН “Сучасне дошкілля під крилами захисту” у Telegram-каналі «Підтримай дитину» https://t.me/pidtrumaidutuny.Не забули і про великих казкарів: Шарль Перро, брати Гримм, Олександр Пушкін, Леся Українка. Дитячий портал «Пустунчик»-https://pustunchik.ua/- фоно - та відеотека українською мовою.Завдання у вигляді вікторин та тестів. Сайт «Baby-sos» «Аудіокнижки українською»-http://baby-sos.com- сайт допоможе пірнути у світ краси, гри, казки, музики, малювання, фантазії та творчості).Музичний сайт для дітей «Музична абетка»-http://muzabetka.com.ua- збірка музичних треків, нотна грамота, музичний словник, методичні рекомендації із музичного виховання, музичні ігри. Канал«ОсвітадитиниХХІстоліття»-https://www.youtube.com/channel/UCYEA0vxmjI8FynI4QRqf64g,каналYouTubeмультфільмів, розвивальних відео та пісень для дітей різного віку. Розвивальні мультфільми українськоюмовою -https://www.youtube.com/watch?v=lCi1uJ7bBSQ

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!

На сайті МОН України створено спеціальну сторінку для педагогів закладів дошкільної освіти та батьків дітей дошкільного віку, на якій запропоновано добірку матеріалів для організації діяльності з дітьми відповідного віку

"Сучасне дошкілля під крилами захисту"

ФОРМИ І МЕТОДИ СПІВПРАЦІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТА СІМ'Ї

Провідне місце у формуванні особливості дитини належить сім'ї. Саме в сім'ї дитина отримує первинні навички сприйняття дійсності, привчається усвідомлюватися повноправним представником суспільства.

· Переглядати телепередачі насамоті?

Починати роботу з батьками необхідно з аналізу соціального складу батьків, їх настрою та очікувань від перебування дитини в дошкільному закладі. Проведення анкетування, особистих бесід на цю тему допоможе правильно побудувати роботу з батьками, надати їй ефективності, дібрати цікаві форми взаємодії з сім'єю.

Зміст роботи з батьками реалізується через різноманітні форми. Головне, щоб батьки були обізнані щодо багатьох питань.

Існують традиційні та нетрадиційні форми роботи з батьками.

ТРАДИЦІЙНІ форми поділяються на колективні, індивідуальні та наочно - інформаційні.

ТРАДИЦІЙНІ ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ З БАТЬКАМИ
КОЛЕКТИВНІ:
-групові батьківські збори;
-групові консультації;
-конференції;
-семінари;
-"круглі столи";
-педагогічні "вітальні";
-"школи" молодих батьків;
-батьківські клуби;
-дні відкритих дверей у ДНЗ;
-спільні з батьками дозвілля;
ІНДИВІДУАЛЬНІ:
-педагогічні бесіди;
-індивідуальні консультації;
-педагогічні доручення;
-робота "скриньки довіри"
-відвідування сім'ї;

НАОЧНО - ІНФОРМАЦІЙНІ:
-дошки оголошень;
-інформаційні куточки;
-стенди;
-ширми;
-теки-пересувки;
-інформаційні бюлетені;
-довідники, брошюри, журнали;
-відеофрагменти різноманітних видів дитячої діяльності;
-фотографії;
-виставки дитячих робіт;

НЕТРАДИЦІЙНІ ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ З БАТЬКАМИ:

-ІНФОРМАЦІЙНО - АНАЛІТИЧНІ;

-ДОЗВІЛЛЯ;

-ПІЗНАВАЛЬНІ;

-НАОЧНО - ІНФОРМАЦІЙНІ.

Усі батьки потребують педагогічних знань, після народження дитини вони змушені опановувати професію вихователя.

Концерт - розвага з батьками

“ Україна має таланти.”

Захід відбувається в музичному залі у присутності дітей та їх батьків. Приміщення прикрашене квітами, повітряними кульками.
Діти з батьками заходять до музичної зали,сідають на свої місця.
Ведуча - дівчинка.
Наші кохані мами і тата,
Раді вітати вас у цій залі.
Разом з дітьми всіх гостей привітаємо,
Конкурс талантів ми – відкриваємо!
Ведучий – хлопчик..
Скажу одразу, без реклами
В журі сьогодні тата й мами!
Ведучий – хлопчик..
Для наших батьків запрошуємо виступити танцювальну групу “Квіточка.”
Дівчатка виконують танок “Бережіть своїх дітей.”
Ведучий – хлопчик..
Журі, оцінки підніміть,
Артистам нашим покажіть!
Дитина.
Ніжна пісня про матусю
Всім нам допоможе.
Як ми любимо рідненьку -
Розказати зможе.
Ведуча - дівчинка.
Запрошуємо на сцену сімейний дует “ Мама і дочка” для виконання пісні
Виконується пісня.
Ведучий – хлопчик..
Журі, оцінки підніміть,
Артистам нашим покажіть!
Ведуча - дівчинка.
Чародійки до нас поспішають,
Батьків і дітей вони розважають!
Зустрічайте, Машу з мамою
З цирковою програмою!
Дитина з мамою показують фокуси.
Ведучий – хлопчик..
Журі, оцінки підніміть,
Артистам нашим покажіть!
Ведуча - дівчинка.
Увага, увага! Ексклюзивний номер! Тільки сьогодні і лише цього сезону! Найсильніша половина людства — чоловіки, прийшли до нас на свято !
Виходять моряки.
Моряк1
Сучасні моряки в житті активні,
Завжди підтягнуті й спортивні.
Щодня бадьорий, гарний вигляд мають
І залюбки в басейн стрибають.
Моряк 4
Ми всі хлопці - молодці
Для матусь рідненьких
Затанцюємо танок
Дуже веселенький!
«Танок моряків».
Моряк 4
Ми всі хлопці - молодці
Для матусь рідненьких
Затанцюємо танок
Дуже веселенький!
«Танок моряків».
Ведучий – хлопчик..
Журі, оцінки підніміть,
Артистам нашим покажіть!
Ведуча - дівчинка.
Приготуйте свої вушка.
Маша з братом дарує Вам частушки!
Дівчинка.
А дует сімейний наш,
Готував частушки сам.
Щоб всміхнулися обличчя
Наших любих мам і тат!
Виконуються частушки.
Ведучий – хлопчик..
Журі, оцінки підніміть,
Артистам нашим покажіть!
Ведуча - дівчинка.
Шлях зірковий не простий,
Є секрет там чарівний.
Розквітає з кульок квітка –
Та яка вона тендітна!
Зараз з оригінальним номером запрошуємо на сцену Єгора та його команду!
Вправа “ Квіти з кульок . “
Ведучий – хлопчик..
Журі, оцінки підніміть,
Артистам нашим покажіть!
Ведуча - дівчинка.
Конкурс талантів завершаємо,
І тепер ми знаємо,що для батьків у цілому світі –
Найкращі таланти – то є їхні діти!
Нехай увесь світ знає – таланти Україна має!

майстер клас з плетіння косичок

/Files/images/косички1.JPG

/Files/images/косички2.JPG

/Files/images/ПЛЕТІННЯ КОСИЧОК.jpg

ГРУПОВІ БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ
/Files/images/Фото1193.jpg

/Files/images/Фото1200.jpg

"ШКОЛА" МОЛОДИХ БАТЬКІВ

/Files/images/Фото1195.jpg

/Files/images/DSCN3664.JPG

/Files/images/DSCN3674.JPG

ПЕДАГОГІЧНІ "ВІТАЛЬНІ"

Тема: "Здоров'я - яке воно"

МЕТА:формування здорового способу життя дітей дошкільного віку, збереження і зміцнення здоров'я; продовжувати формувати у батьків валеологічний світогляд; учити свідомо ставитися до здоров'я своїх дітей, дати їм корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров'я.

/Files/images/DSCN3650.JPG

/Files/images/DSCN3653.JPG

/Files/images/DSCN3661.JPG

/Files/images/DSCN3662.JPG

/Files/images/DSCN3667.JPG

/Files/images/DSCN3673.JPG

/Files/images/DSCN3676.JPG

ДНІ ВІДКРИТИХ ДВЕРЕЙ

«Експрес-шоу,- в мандрівку вирушай-свою країну і традиції знай.» (з участю сімейних команд).

Три команди: «Рушнички», «Верба», «Калина».

/Files/images/DSCN3700.JPG

/Files/images/DSCN3701.JPG

/Files/images/DSCN3702.JPG

ВИСТАВКИ ДИТЯЧИХ РОБІТ (З БАТЬКАМИ)

Виставка "Осінній дивограй"

/Files/images/DSCN2947.jpg

/Files/images/DSCN2933.jpg

/Files/images/DSCN2968.jpg

/Files/images/DSCN3275.jpg

/Files/images/DSCN2977.jpg

/Files/images/DSCN2913.jpg

/Files/images/DSCN3323.JPG

Виставка "Зимові фантазії"

/Files/images/DSCN3444.JPG

/Files/images/DSCN3449.JPG

/Files/images/DSCN3454.JPG

/Files/images/DSCN3462.JPG

/Files/images/DSCN3464.JPG

/Files/images/DSCN3467.JPG

/Files/images/DSCN3468.JPG

/Files/images/DSCN3479.JPG

/Files/images/DSCN3481.JPG

/Files/images/DSCN3482.JPG

/Files/images/DSCN3489.JPG

/Files/images/DSCN6714.JPG

/Files/images/DSCN6717.JPG

СПІЛЬНІ З БАТЬКАМИ ДОЗВІЛЛЯ

/Files/images/bftjmhfvbh 014.jpg

/Files/images/bftjmhfvbh 026.jpg

/Files/images/bftjmhfvbh 037.jpg

ДОПОМОГА БАТЬКІВ ЗАКЛАДУ

/Files/images/Фото1205.jpg

/Files/images/Фото1215.jpg

/Files/images/Фото1209.jpg

/Files/images/Фото1216.jpg

ДНІ ДОБРИХ СПРАВ

З метою тісної співпраці з батьками кожної дитини, провести спільну творчу діяльність "Символ року: - півник - від серця до серця". Щоб батьки не виступали в ролі спостерігачів, а були рівноправними партнерами і союзниками.

/Files/images/P1190568.JPG

/Files/images/P1190562.JPG

/Files/images/P1190597.JPG

/Files/images/P1190560.JPG

/Files/images/P1190594.JPG

/Files/images/P1190612.JPG

/Files/images/P1190615.JPG

/Files/images/P1190619.JPG

Вправи для батьків

1."Цінності"

Мета:визначити цінності групи батьків і відповідно ціннісні орієнтації родини.
1.Роздати набори карток із записаними словами, що позначають духовні, моральні та інші цінності.
2.Запропонувати розкласти картки по пріоритетах: від найбільш важливого (ближче до себе) до менш важливого.
3.Обговорення результатів:
· Які цінності є для вас найбільш значущими і чому?
· Як співвідносяться цінності ваші із цінностями сучасного суспільства?
· Які цінності з тих, що для вас є значущими (або навпаки) ви хотіли б бачити (або не бачити) у своїх дітях?
· Які форми взаємодії з дитиною найліпше сприятимуть формуванню у неї духовно – моральних якостей?

2."Мене люблять – я можу зробити"

Мета: продемонструвати батькам, що порушення прав дітей – це не абстрактна категорія, відображена в правових документах, а явище, з яким ми стикаємося в повсякденному житті.
Матеріали і обладнання: заздалегідь намальована на великому аркуші паперу фігурка дитини.
1.Один із педагогів зачитує батькам наведений нижче текст, другий у цей час надриває аркуш паперу із зображенням дитини в ті моменти, коли по ходу оповідання права дитини якимось чином порушуються. Значення цієї дії учасникам заздалегідь не пояснюється.
2.Батькам пропонується під час читання тексту фіксувати у своїх зошитах випадки порушення прав дитини.Коли текст буде прочитаний, можна спитати учасників, що вони відчували, коли педагог надривав аркуш із зображенням дитини; скільки і які порушення прав дитини вони відмітили.

ПОРАДИ БАТЬКАМ

Боротьба дитини за самостійність: як уникнути конфліктів?

Як уникнути конфліктів із власною дитиною?

Часто ми спілкуємося з дітьми приказним тоном: «Іди спати! Почисть зуби! Сядь рівно!» Ми читаємо їм лекції, критикуємо, загрожуємо: «Не забереш іграшки — не вийдеш на вулицю!» Наше поводження настільки передбачувано, що діти найчастіше знають, що ми їм скажемо, і не слухають, точніше, «не чують» нас. По суті, ми ведемо щоденну боротьбу із власними дочками й синами, у якій не має переможців!

Чи можна поліпшити взаємини з дітьми? Чи можна не дратуватися, не сваритися? Звичайно. Просто потрібно дотримуватися таких правил:

Правило «одного слова»:

Якщо Ви хочете, щоб дитина Вас «почула», не висловлюйте всього, що думаєте про її поводження. Використайте «правило одного слова», що характеризувало б ситуацію. Можливо, його прийдеться повторити кілька разів, але це краще, ніж кричати й загрожувати. Наприклад, перед сном маля повинен скласти свої іграшки. Якщо Ви скажете: «Скільки разів я тобі говорила, що іграшки треба забирати! Ти така велика, а дотепер не можеш цього запам’ятати», — дитина вже після першої фрази перестане сприймати сказане. Спробуйте замість гнівної тиради вимовити (тільки не вприказному тоні) одне слово: «Іграшки!» Воно стане своєрідним паролем збирання.

Результати неслухняності

Пригадайте, скільки разів протягом дня Вам доводиться говорити своєму синові або дочці: «Зроби математику, а то одержиш двійку», «Іди снідати, інакше їжа охолоне», «Не випереш носочки — підеш у брудних»? Чи спрацьовують Ваші вказівки? Чи некраще кілька разів дати дитині можливість переконатися, до чого приводить неслухняність і які її наслідки. Якщо Світа не прийде вчасно до стола — буде їсти холодний суп. Якщо Катя не випере носочки — ранком надягне брудні.

Ця важлива фраза «як тільки»

Є кілька слів, які Вам треба намагатися не вживати: «якщо», «чому», «ти ніколи…»Зі слова «якщо», як правило, починаються погрози: «Якщо ти не будеш чистити свої туфлі, я ніколи не куплю тобі нових». У дитини відразу ж виникає відповідна негативна реакція, мол, ну й не треба.

«Чому» — звичайний початок обвинувачення. Після фрази: «Чому ти не кладеш речі на місце?» — Ваше маля, швидше за все, почне оборонятися, а не забирати.

Словосполучення «ти ніколи» сприймається в штики. «Ти ніколи не підмітаєш у кімнаті…» — звучить як обвинувачення, а не спонукання до дії. Краще сказати: «У кімнаті багато пилу. Настав час підмести підлогу».

Якщо Ви хочете, щоб дитина виконала не занадто приємну для неї роботу, спробуйте побудувати фразу так: «Як тільки кімната буде прибрана, ти зможеш подивитися телевізор».

Воля вибору

Кожний з нас має свої пристрасті, смаки, судження. І Ваша дитина, якою би маленькою вона не була, — не виключення. Не ущемляйте її права, адже вона — особистість. Маля в стані вирішити самостійно, яку їжу й одяг вибрати й у якій послідовності виконувати доручену йому роботу. Запитайте в нього, що він буде їсти на сніданок бутерброд із сиром або з ковбасою. Перед тим як зшити або купити для дочки плаття, обговоріть з нею тканину й фасон. Під час вбирання у квартирі запропонуйте дитині на вибір: вимити підлогу або підмести.

Попередження про неприємності

Відвідування лікарів і інші неприємні для дитини події будуть сприйматися інакше, якщо поговорити з нею заздалегідь: «Я розумію, що тобі не хочеться, але йти треба». Часто буває так: Ви збираєтеся з дочкою в гості. Там Ваше маля настільки захоплюється грою з подружкою, що його ніякими силами не повести додому. Домовтеся з ним: «Давай поставимо годинник на такий-то час. Коли він задзвонить, ми підемо додому».

Право на бажання

Ваша дитина голосно вимагає в магазині машинку. Ви можете відреагувати на це по звичці: «Тобі все мало! У тебе ж вдома п’ять машинок!» І витягти дитину, що репетує, з магазина. А можете не купувати іграшку, але визнати право дитини хотіти її: «Я розумію тебе, машинка дійсно гарна, але сьогодні в мене немає грошей». І дитина заспокоїться, навіть не одержавши заповітний автомобіль.

Відмова від критики

Критикувати — виходить, судити, оцінювати, таврувати ганьбою. Критика викликає в дитини опір. Згадаєте, як Ви самі реагували на зауваження батьків, і зрозумієте, чому Ваші діти «обороняються». Син не може вирішити завдання? Простіше всьог ойог овисміяти: «Це ж легке завдання! Ми ж з тобою все розібрали вчора! Як можна таке не зрозуміти?!» Реакція дитини буває різною від: «Я — тупиця» до «…і не буду робити». Але Ви допоможете їй, якщо скажете: «Так, це нелегко. Але я думаю, що ти впораєшся. Подумай ще».

Звичайно, ці поради не універсальні. Не сподівайтеся, що в будинку відразу запанує тиша та благодать. Будьте готові до того, що діти можуть віднестися з підозрою до Вашого «нового» поводження. Але якщо за день Ви хоч раз зумієте запобігти конфлікту, виходить, Ви навірному шляху. Кожна дитина неповторна, і Вам вирішувати, які методи застосовувати в тій або іншій ситуації. Пробуйте, шукайте, підходьте до виховання дитини творчо. Час і сили, витрачені на відновлення миру в родині, коштують того.

Поради батькам щодо виховання у дітей почуття власної гідності і відповідальності за свою безпеку.

v Використовуйте будь – яку можливість, щоб висловити дитині свою любов.
v Оцінюйте кожну самостійну справу дитини позитивно.
v Намагайтеся помітити і похвалити дитину за зміни до кращого в її поведінці, навіть якщо вона дуже незначна.
v Пам’ятайте, що при частому зверненні до заохочення та похвали, Ви сприяєте розвитку у дитини впевненннооості в собі.
v Не бажано постійно хвилюватися за дитину, намагайтеся оберігати її від небезпеки, яку загалом ви вигадали самі. Не намагайтеся робити все за дитину, запобігайте новим ускладненням, давайте їм певну міру свободи і відкритості дій, закріплюйте в дитині впевненість у собі.

Поради батькам щодо організації розпорядку дня дитини.

1. Для того щоб вранці розбудити дитину, будильник вам не потрібен: учені переконані, що будь – яка його мелодія зранку створює стресову ситуацію. Будити людину повинен його біологічний годинник. Виспавшися, дитина прокинеться сама. Медики стверджують, що недосип призводить до біохімічних змін в організмі. Дитина стає млявою, сонною, плаксивою та роздратованою, у неї уповільнюються реакції, послаблюються увага та пам’ять. Дитина не засвоюватиме добре новий матеріал, неадекватно реагуватиме на зауваження педагогів та дітей.
2. Для морального здоров’я дитини важливо, щоб першими вставали батьки. Той, хто будить свою дитину, обов’язково вживає ласкаві слова та додає до них свій поцілунок. Це допоможе дитині розпочати день психологічно налаштованим на світле, ласкаве, радісне. Інакше дитина буде приходити до школи сердитою, грубою, задиркуватою, роздратованою.
3. Дуже важливий прояв турботи батьків щодо ранкової гігієни дитини. Дитина повинна приходити до школи вмитою, з почищеними зубами.
4. Виходити вранці з дому не поснідавши дуже шкідливо; у цей час, після підйому, починають функціонувати всі органи людини.Підшлункова залоза починає виділяти сік, що лише роздратовує стінки порожнього шлунка, провокує різні його захворювання.
5. Розігріте після прийому їжі горло, важливо тримати в теплі. Тому, щоб не застудитися, на вулицю можна виходити лише за 10 хвилин після сніданку.
6. Кращий варіант створення позитивного емоційного нстрою на день – це поцілунок та лагідні слова: «Щасти тобі», «До побачення» та інші. Така традиція серед дорослих у сім’ї показує турботливість, взаємоповагу між членами родини, виховує в дитині таке саме ставлення до старшого покоління та виключає побоювання, що в майбутньому дитина «зайвий раз» не поцілує їх.
7. Не можна нехтувати можливістю вийти з дому та дійти до школи разом із дитиною будь – якого віку. Спільна дорога – це довірлива розмова, ненав’язливі поради, оцінка поведінки своєї дитини та його друзів, це спілкування, якого так не вистачає.
8. Щоб не провокувати дитячу неправду ( а вчені відмічають, що дитяча неправда з’являється саме з небажання засмутити батьків або боязкості), краще зустрічати дитину зі школи «нейтральними питаннями»: «Що було цікавого в школі?» тощо.
9. Дуже важливо залучати дитину до домашньої роботи у вільний час.
10. Час, коли вкладати дитину спати, визначається індивідуально для кожного, суворих настанов, у якому віці та о котрій годині це робити, наразі не має. Важливо одне: дитина повинна висипатися, бо недосипання призводить до порушення біохімічних процесів в організмі. Дитина стає такою,про яку говорять: «Усі хвороби до нього липнуть». Тому, якщо постає питання: дивитися телевізор, коли дитина лягає спати, чи ні – відповідь повинні дати самі батьки, подімки запитуючи себе: «Кого я кохаю насправді: дитину чи себе?».
11. Закінчуйте день ласкавими словами на адресу дитини, поцілунком, побажанням гарного сну.

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Пам’ятайте, що тільки любов і шанобливе ставлення до дитини сприятимуть вихованню особистості.

АНКЕТИ ДЛЯ БАТЬКІВ

За темою : «Безпека дитини вдома».

1. Чи оснащені електророзетки в Вашій квартирі заглушками?
2.Чи має Ваша дитина доступ до газових та електричних приладів?
3.Чи дозволяєте Ви своїй дитині:
· Самостійно вмикати телевізор?
· Переглядати телепередачі насамоті?
4. Чи користується Ваша дитина ліфтом без супроводу дорослих?
5.Де ви зберігаєте небезпечні для дітей предмети?:
· Ліки;
· Сірники, запальнички;
· Гострі та ріжучі інструменти.
6.Які ігри любить Ваша дитина?
7. Коли Ваша дитина гуляє у дворі сама, які заходи безпеки Ви передбачаєте?
· Нагадуєте дитині правила поведінки на вулиці;
· Часто поглядаєте з вікна;
· Доручаєте догляд тим батькам, які гуляють зі своїми дітьми;
· Прохаєте про догляд старших дітей;
· Довіряєте своїй дитині і впевнені, що вона знайде вихід із будь – якої ситуації;
· Інший варіант.
8. Ваші думки щодо виховання безпечної поведінки у дітей в домашніх умовах.

За темою: «Батьки і дитина у соціальному середовищі»

1. Чи можете Ви назвати свою поведінку в оточуючому середовищі зразком для власної дитини?
2.Чи буває, що Ви в присутності своєї дитини проявляєте безпечність, недбалість:
· На дорозі;
· На природі;
· У побуті.
Якщо таке буває, то як Ви виправдовуєте свою поведінку в очах дитини?
3. Чи довіряє Вам Ваша дитина?
· Ставить питання;
· Ділиться секретами;
· Розповідає про своїх друзів;
- Знайомить зі своїми проблемами.
4.Наскільки Ваша дитина соціально адаптована?
· Чи зможе звернутись за допомогою якщо загубиться?
· Чи зможе втриматись від спокуси взяти щось із рук незнайомця?
· Чи зможе здійняти галас, якщо хтось змусить іти її з собою?
· Чи знає Ваша дитина номери телефонів безпеки: 101,102,103,104.
5.Які консультації на тему безпеки дитини Ви хотіли б одержати в ДНЗ?
6.Ваші побажання та пропозиції.

ПАМ’ЯТКИ для батьків

1. "З попередження пожежі від дитячих пустощів з вогнем"

ЩОБ НЕ ДОПУСТИТИ ПОЖЕЖІ ВІД ДИТЯЧИХ ПУСТОЩІВ З ВОГНЕМ, НЕОБХІДНО ВИКОНУВАТИ НАСТУПНІ ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ:

- Зберігати сірники в місцях, недоступних дітям;
- Не дозволяти дітям розводити багаття, включати електронагрівальні прилади тощо;
- Не дозволяти дітям користуватися газовими приладами;
- Тримати в недосяжних дітям рідини, які легко займаються (бензин,ацетон, спирт тощо);
- Не допускати перегляд телепередач дітьми без догляду дорослих;
- Не залишати малолітніх дітей без догляду.

ШАНОВНІ БАТЬКИ! Ставтесь до ігор дітей з вогнем негативно. Роз’яснюйте, що їх ігри, пов’язані з вогнем, можуть спричинити пожежу, загибель майна, загибель людей у вогні.

ШАНОВНІ БАТЬКИ! Своїм прикладом навчайте дітей суворому виконанню протипожежних вимог. ПАМ’ЯТАЙТЕ, що приклад старших є для дітей кращим методом виховання.

Сподіваємося, що Ви з усією відповідальністю поставитесь до наших порад.

ПРИ ВИНИКНЕННІ ПОЖЕЖІ НЕГАЙНО ВИКЛИКАЙТЕ ПОЖЕЖНУ ОХОРОНУ ЗА ТЕЛЕФОНОМ «101».

2. "Із забезпечення особистої безпеки дітей дошкільного віку"

ШАНОВНІ БАТЬКИ! Щоб вберегти дитину від біди, треба пам’ятати та виконувати наступні правила:

1. Не залишати дітей дошкільного віку одних, навіть на короткий час.
2. Навчати дітей користуватися дверним вічком.
3. Не дозволяти відчиняти двері незнайомій людині, навіть одягненій в міліцейську форму.
4. Не дозволяти дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці.
5. Вчити користуватися телефоном для виклику служб 101,102,103, 104,077.
6. Забороняти дітям підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними.
7. Забороняти грати ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами.
8. Забороняти користуватись ліфтом без супроводу дорослих, а також заходити у ліфт з незнайомими людьми.
9. Вчити дітей звертатися за допомогою до людей, які працюють у правоохоронних органах.
10. Не дозволяти дражнити тварин. Попереджувати зародження в дитині жорстокого відношення до «друзів менших».

ШАНОВНІ БАТЬКИ! Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти своє життя та здоров’я.

Сподіваємось, що наші пам’ятки допоможуть Вам зберегти дитину від біди!

3. "З попередження дорожньо – транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку"

ШАНОВНІ БАТЬКИ! Щоб не допустити лиха на дорозі, Вам необхідно:

Ø Вчити переходити вулиці на зелений сигнал світлофора, у встановлених місцях та підземними переходами;
Ø Не дозволяти дітям з’являтися зненацька перед транспортними засобами;
Ø Вчити дітей правильно обходити транспорт, що стоїть: автобус, тролейбус – позаду, трамвай – спереду;
Ø Не дозволяти дітям самостійно їздити на громадському транспорті;
Ø Не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги;
Ø Не дозволяти дітям грати з м’ячем, кататися на велосипеді, ковзанах,санчатах, роликах на проїжджій частині дороги та поблизу неї – це може коштувати дитині життя;
Ø Не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;
Ø Не подавати дітям негативних прикладів, порушуючи правила дорожнього руху.

СПОДІВАЄМОСЯ, ЩО ВИ ПРИСЛУХАЄТЕСЬ ДО НАШИХ ПОРАД!

4. Безпека дитини на вулиці

Чим раніше ви поясните малюкові правила безпечної поведінки на вулиці, тим вірогідніше, що він не забуде науку і зможе за потреби правильно скористатися цими уроками. Ваше завдання — навчити дитину правильно поводитися в екстремальних умовах.

Двір без небезпек

Сучасні малята починають гуляти без супроводу батьків набагато пізніше, ніж ми самі за часів свого дитинства. Але готувати крихітку до самостійних «виходів у світ» потрібно заздалегідь. Так, прогулюючись разом з малюком, обійдіть увесь двір і зверніть увагу на найнебезпечніші місця: люки, підвали, горища, будівельні майданчики. Важливо не просто сказати: «Сюди ходити не можна! Це небезпечно!» Треба пояснити дохідливо, чому саме не можна: у люк можна впасти, двері підвалу може хто-небудь закрити, і тоді дитина залишиться там (якщо малюка замкнули в підвалі, не треба кричати і плакати, краще щосили стукати в двері — так швидше хто-небудь почує і прийде на допомогу). Велику небезпеку можуть становити навіть припарковані біля будинку машини. Зазвичай малюки чітко засвоюють, що з машинами, що рухаються, треба бути вкрай обережними. А ось автомобіль, що стоїть, не викликає в них занепокоєння. Розкажіть дитині, що автомобіль може несподівано поїхати, і водій не помітить малюка, який, граючи, сховався за багажником. Тому не можна бігати, і тим більше ховатися навколо машин, а якщо під машину закотився м’ячик, треба звернутися по допомогу до дорослих. Малюки люблять грати в лікарню, магазин або «варити» для ляльок обіди на іграшковій плиті. Для цього вони рвуть рослини (траву, квіти, листя), що ростуть поблизу, збирають насіння. Однак дитина може спробувати приготовані «ліки» або ляльковий «суп» на смак. Але не всі рослини нешкідливі, як може здатися. Наприклад, у рицини, яку останніми роками часто-густо вирощують біля під’їздів будинків (у народі її називають «пальмою»), смертельно отруйне насіння. Малюкові досить проковтнути 2-3 насіннячка, щоб серйозно отруїтися. Обов’язково пояснюйте дитині, що жодні рослини, ягоди і насіння, зірвані на вулиці, не можна брати в рот. Для гри краще використовувати нешкідливі і добре знайомі рослини, наприклад кульбабу, подорожник, горобину. Гуляючи з малюком у дворі, ви маєте бути твердо впевнені, що навкруги немає відкритих каналізаційних люків. Статистика безжальна: сотні дітей гинуть і отримують травми саме з цієї причини. І тут не допоможуть жодні застереження «дивитися під ноги» і «не наступати». Захопившись рухливою грою, дитина може просто не помітити небезпеку. Тому не сподівайтеся на комунальні служби, а беріть ініціативу до своїх рук: проводьте з іншими батьками періодичну ревізію і закривайте люки дошками.

Правила екіпіровки

Одягаючи малюка на прогулянку, проведіть ревізію одягу. Краще, щоб він був без шнурків, якими можна зачепитися. Бажано, щоб взуття щільно фіксувалося на нозі і не «ковзало». Це зробить ігри дитини безпечнішими.

Життя на дитячому майданчику

Як добре, що у дворах є дитячі майданчики з гойдалками! І як одночасно погано, що вони є! Сучасні важкі залізні конструкції мають руйнівну силу. І якщо такі гойдалки на великій швидкості вдарять дитину, це може закінчитися погано. Дітлахи іноді не можуть правильно оцінити безпечну відстань. Тому ви чітко повинні пояснити дитині, що підходити до гойдалок можна тільки збоку, а обходити їх — на великій відстані. Сідати і злізати треба тільки тоді, коли гойдалки зупинені, і в жодному разі не можна з них стрибати. Розкажіть про те, до чого можуть привести порушення цих правил. Сильно вдарити малюка можуть і каруселі, якщо не дотримуватися елементарних правил безпеки.

Так само, як і у випадку з гойдалками, частіше нагадуйте крихітці, що підходити до каруселей, що крутяться, небезпечно. Спочатку треба дочекатися їх зупинки, і тільки потім сідати на сидіння. Звичайно, слід міцно триматися. Будь-який малюк знає, що драбинки, турніки, одним словом, спортивні снаряди — штука дуже цікава і весела. Вони розвивають спритність, витривалість, координацію рухів. І мама не заборонятиме вдосталь полазити і повисіти на них. Звичайно, за умови, що малюк робитиме все це з належною обережністю. Передусім зверніть увагу на покриття спортивного дитячого майданчика. Якщо це пісок, трава, тирса або, в крайньому випадку, дрібна щебинка — сміливо відпускайте туди дитину. Якщо ж майданчик забетонований або заасфальтований, краще пошукати інше місце для ігор. Навчіть дитину правильно сплигувати з драбинки або турніка. Коли дитина розгойдується на перекладині, стрибати треба в той момент, коли тіло починає рух назад. Інакше можна легко впасти.

Усілякі гірки — улюблена розвага дітлахів. Але мамам і татусям варто звернути увагу на їх стан, перш ніж дозволити своїй дитині скотитися з вітерцем. Якщо поручні або борти гірки дерев’яні, то батьки мають перевірити, наскільки добре оброблена поверхня, щоб уникнути заноз на дитячих ручках. Для дошкільнят висота гірки не повинна перевищувати 1,2 м. Перевірте, чи ціле покриття ската гірки, чи немає на ньому щербин. З «правильної» гірки крихітка скачується без зупинки до самого низу і не вилітає на землю, а затримується на спеціально підведеному виступі. Малюк повинен знати, що гірки — не місце для пустощів. Підніматися і з’їжджати треба уважно й акуратно, дотримуватися черги і в жодному разі не штовхати інших малят. Це може спричинити серйозну травму. Звичайно, увесь час стояти поряд з гіркою й опікати малюка не обов’язково. Але краще не випускати дитину з поля зору, щоб вчасно відреагувати на небезпечну поведінку дітей.

Даремно забороняти дітям лазити по деревах. Усе одно рано чи пізно вони випробують навколишні дерева на міцність. Щоб уникнути падінь і травм, краще навчити малюка робити це правильно. Передусім лазити краще тільки по старих деревах, з товстими стволами і гілками. Молоде деревце можна легко пошкодити, і воно загине, а сам малюк, ставши на тонку гілку, полетить униз. Спиратися треба тільки на товсті живі гілки і в жодному разі не на сухі. Слід спочатку перевірити міцність гілки, а тільки потім на неї ставати. І ще: стежте, щоб малюк під час лазіння чергував руки і ноги: наприклад, спочатку перехопив руку, потім переставив ногу. Опора на три кінцівки одночасно знижує небезпеку падіння.

Катання на роликах або велосипеді —

заняття, корисні в усіх відношеннях, але, в той же час, досить небезпечні. Передусім, потурбуйтеся про засоби захисту маленьких спортсменів. Усілякі шоломи, наколінники і налокітники — це не просто модні «примочки», а те, що вбереже малюка не лише від розбитих колін і обідраних рук, й від травм більш серйозних. Шолом для ролера обов’язково підбирайте з приміркою. Він повинен зручно сидіти на голові, закривати чоло, але не з’їжджати на очі. Будуть незайвими і спеціальні рукавички без пальців. Кататися на роликах краще в спеціально відведених для цього місцях. З велосипедом простіше, тільки обов’язково учіть малюка бути уважним до «пішоходів» і не розвивати високу швидкість там, де є вірогідність збити когось із малюків. Якщо вам разом з маленьким велосипедистом треба перейти проїжджу частину, обов’язково зніміть його з велосипеда і переведіть через дорогу за руку, ведучи велосипед окремо. І звичайно, ніколи не випускайте маленького «гонщика» з поля зору.

Бійки —

нерідка причина серйозних травм у дітей. Частіше це доля хлопченят, але зустрічаються і задиристі дівчатка, які готові «розбиратися» з кривдником за допомогою кулаків. І кулаки — це ще пів біди. Часто в хід йдуть підручні предмети: палиці, залозки, камені та ін. Одна з головних причин дуже проста: діти ще не розуміють, наскільки серйозно можна поранити супротивника цими предметами. Спрацьовує звичайний кіношний стереотип: героя вдарили по голові здоровенним булижником, а він собі не лише живий, але й цілком здоровий. Подібні сцени спотворюють уявлення наших дітей про реальну силу удару, про біль, про те, наскільки насправді крихке вразливе людське життя. І хто як не мами і татусі повинні пояснити малюкам ці прості істини? Якби з усіма дітьми говорили про можливі наслідки таких ось бійок, дитячого травматизму було б дедалі менше.

Ще одна небезпека — великі і маленькі чотириногі,

причому не лише бродячі, а й справжнісінькі домашні. Йдеться не стільки про небезпечні хвороби, які можуть переносити тварини, скільки про собачу агресію, жертвами якої іноді стають діти. Безперечно, ви повинні виховувати в дитині любов і довіру до братів менших, але малюк повинен чітко знати, що собаки бувають різні і не завжди добрі. До того ж, краще взагалі не підходити до незнайомих тварин. Розкажіть малюкові, що не можна розмахувати руками або палицею біля собаки. Він подумає, що його хочуть ударити, і може вкусити. Не слід гладити незнайомого собаку. Йому це може не сподобатися. Дитина повинна знати, як поводитися, якщо напав собака. Якщо поруч немає рятівного притулку — під’їзду або дерева — не слід утікати, собака все одно наздожене. Покажіть малюкові, як треба захистити лице і шию, притиснувши підборіддя до грудей і закрившись зігнутими в ліктях руками. Дорослі обов’язково прийдуть на допомогу.

5. Безпека на дорозі. Рух пішоходів.

ü Пішоходи повинні ходити по тротуарах або пішохідних доріжках, притримуючись правого боку, а за їх відсутності — по велосипедних доріжках або в один ряд по узбіччю дороги, назустріч рухові транспортних засобів.

ü На дорогах, що мають розмежувальну смугу, а також на дорогах поза населеними пунктами можна рухатися по зовнішньому краю проїжджої частини назустріч рухові транспортних засобів.

ü Переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом за наявності роздільної смуги на дорозі заборонено.

ü Рух пішоходів по швидкісних дорогах заборонено.

ü Організованим колонам людей дозволено рухатися тільки з правого боку проїжджої частини в напрямку руху транспортних засобів не більше ніж по чотири особи в ряд і за умови, що колона займе не більше ніж половину ширини проїжджої частини. Для своєчасного попередження водіїв транспортного засобу про рух колони спереду і ззаду неї повинні бути супроводжуючі з червоними прапорцями, а в темний період доби — із засвіченими ліхтарями: спереду — білого кольору, позаду — червоного.

ü Пішохідний перехід — ділянка проїжджої частини або інженерна споруда, призначена для руху пішоходів через дорогу. Пішохідні переходи позначаються дорожніми знаками, дорожньою розміткою, світлофорами.

ü За відсутності дорожньої розмітки межі пішохідного переходу визначаються відстанню між дорожніми знаками, а на перехресті — шириною тротуарів.

Правила поведінкипід час переходу через дорогу

· Якщо в зоні видимості немає перехрестя або переходу, а дорога має не більше ніж три смуги руху для обох напрямків, то переходити проїжджу частину необхідно тільки кроком, не поспішаючи, по прямій, перпендикулярній до тротуару.

· При цьому треба бути дуже обережними: оцінити відстань до транспортного засобу, що наближається, його швидкість, переконатися у відсутності небезпеки і не створювати перешкод іншим учасникам дорожнього руху.

· Заборонено переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, якщо на дорозі є роздільна смуга або дорога має чотири смуги і більше для руху в обох напрямках, а також у місцях, де встановлені огорожі.

· Переходити проїжджу частину дозволено тільки по підземних, наземних і надземних пішохідних переходах (типи переходів), які бувають регульовані і нерегульовані (види переходів), позначених лініями дорожньої розмітки «зебра» або дорожніми знаками «Пішохідний перехід» (на блакитному фоні квадратного знака намальована людина, яка або переходить по «зебрі» дорогу — пішохідний перехід по дорозі, або піднімається чи спускається по східцях — надземний і підземний переходи відповідно), а на перехрестях із позначеними переходами — по лініях тротуарів або узбіччю.

· Переходячи проїжджу частину, пішоходи не повинні затримуватися і зупинятися на ній.

· Якщо перехід вулиці регулюється світлофором, йти можна тільки на зелене світло або на жест регулювальника, що дозволяє рух.

· Якщо горить жовте або червоне світло — йти не можна, навіть якщо немає машин. Переходячи на зелене світло, необхідно також спостерігати за обстановкою, помічати машини, які в цей момент готуються до повороту праворуч або ліворуч, перетинаючи шлях руху пішоходів.

· Перш ніж зійти з тротуару на проїжджу частину з двобічним рухом, необхідно оглянути всю проїжджу частину, упевнившись у повній безпеці початку руху. Подивитися ліворуч і почати перехід, а дійшовши до середини проїжджої частини, подивитися праворуч і завершити перехід; пішоходи, які не встигли завершити перехід, мають залишатися на острівці безпеки або на лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків, вони можуть продовжити перехід тільки тоді, коли переконаються в безпеці подальшого руху.

· У разі наближення транспортного засобу із ввімкненим проблисковим маячком і спеціальним звуковим сигналом пішоходи повинні утриматися від переходу проїжджої частини або негайно залишити її.

· Заборонено перетинати шлях транспортного засобу, що рухаються поблизу, виходити з-за них на проїжджу частину. Особливої обережності слід дотримуватися, обходячи транспорт, що стоїть поблизу тротуару.

· Жодних розмов під час переходу проїжджої частини проводити не можна, у цей момент ви повинні бути уважними і зібраними.

· Очікувати автобуси, тролейбуси, трамваї, автомобілі таксі пішоходи повинні на посадочних майданчиках, а за їхньої відсутності — на тротуарі або узбіччі.

· На трамвайних зупинках, не обладнаних посадочними майданчиками, починати перехід проїжджої частини дороги дозволено тільки після повної зупинки трамвая. Після виходу з трамвая, якщо рейки прокладено посередині проїжджої частини дороги, пішоходи повинні оцінити обстановку на дорозі, а потім прямувати до тротуару.

· Пішоходи-дорослі зобов’язані переводити дітей дошкільного віку через проїжджу частину дороги, тримаючи їх за руку і суворо дотримуючись Правил дорожнього руху.

Одне з головних правил пішоходів — не виходити на проїжджу частину дороги, не переконавшись в особистій безпеці і в тому, що вони не створять небезпеки для інших учасників дорожнього руху. Відповідно до Закону України про дорожній рух і Правил дорожнього руху пішохід має перевагу над транспортним засобом під час переходу проїжджої частини по позначених нерегульованих пішохідних переходах, а також по регульованих переходах за наявності відповідного сигналу світлофора або регулювальника.

Тренінг для батьків

Батьки діляться на підгрупи.Кожному учасникові роздають аркуші певного кольору, відповідно до якого вони групуються.
1. Вироблення правил співпраці у підгрупі. (5хв)
Кожний учасник на маленькому аркуші записує правило, яке, на його думку, сприяти ефективній роботі у групі. Усі пропозиції обговорюються, узагальнюються і фіксуються на плакаті.
Орієнтованими правилами можуть бути такі:
· Дотримуватися регламенту.
· Один говорить – усі слухають.
· Бути позитивним.
· Бути активними.
· Говорити лише за темою і від свого імені.
· Не критикувати: кожний має право на власну думку.
· Дотримуватися конфіденційності.
· Говорити коротко,по черзі.
2. Розминка «Пошук скарбів» (5хв.)
Основна увага зосереджується на обміні інформацією про особисті інтереси та уподобання учасників.Попросіть записати три їхні захоплення (музика,книги,футбол та ін..) , а потім серед інших батьків знайти щонайменш ще двох – трьох осіб з подібними уподобаннями.
3. Розминка «Десерт» ( 5хв.)
Поставте на столи тарілки з десертом. (Печиво,цукерки,фрукти та ін. Бажано ставити на стіл десерт одного виду.)
Запропонуйте взяти по одному- два шматочки десерту і ретельно вивчити його форму, фактуру, смак тощо. Потім попросіть скласти список із 8-10 прикметників,які б характеризували запропонований десерт.Коли списки будуть готові, попросіть кожного з членів групи вибрати сл.ово, яке найточніше відображає їхню власну сутність.Потім учасники групи почергово розповідають, чому саме це слово так добре описує їх.
4. Запишіть повне ім’я своєї дитини літерами у стовпчик зліва на сторінці.Визначте рису, яка певною мірою відповідає характеру вашої дитини і починається з цієї букви, наприклад: В – вірна, І – ініціатива, Р – рішуча, А – артистична
5. Представте словесний портрет своєї дитини.
3. Намалюйте світ зацікавлень та інтересів своєї дитини Представляти можна у вигляді схематично зображених предметів, явищ та ін..). Представте це у вигляді короткого інформативно - ілюстративного звіту.
4. Як розвивати здібності дитини?
Обмін рецептами.Підсумок педагога, психолога.
8.Підсумки проведення тренінга.

Тренінг для батьків

«Я РОЗМАЛЮЮ ЖИТТЯ»

Мета. Дати батькам знання про арт-терапію як метод розвитку творчих здібностей дітей. Розширити знання про використання нетрадиційних технік малювання для створення композицій. Підвищувати рівень психолого-педагогічної культури батьків, спонукати їх до самоаналізу. Сприяти зближенню малят і батьків, сімей вихованців і дошкільного закладу.


Попередня робота. Анкетування батьків. Оформлення виставки дитячих робіт. Виготовлення запрошень, арт-буклетів для батьків. Створення відеопрезентації “Я малюю життя".

Матеріал: демонстраційний паперовий голуб, кольорові пір'їнки, аркушики паперу, фломастери, кольорові картинки, клей, слайд-шоу “Використання методів арт-терапії в роботі з дітьми”, відеопрезентація “Я малюю життя", дитячі малюнки, арт-буклет “Чарівні перетворення”, паперові голуби для кожного учасника, пісочний планшет, розчин для малювання в техніці ебру, магніти, таця, папір, фарби, іграшкові машинки, пензлики, вологі та сухі серветки, мольберт, пульверизатор.

Хід тренінгу

Вихователь. Добрий день, шановні батьки! Деякі люди мають дивовижну здатність забарвлювати свое життя в яскраві теплі кольори щастя, створювати це щастя щодня, радісно йти власним шляхом і розповсюджувати радість навколо себе. Як ви гадаєте, чи можна навчити цього свою дитину? (Відповіді батьків). Сьогодні ми пропонуємо вам опанувати різні нетрадиційні техніки малювання.

Вправа-привітання “Хочу вам представити..."

Спочатку учасники пишуть на папері свої імена і вставляють їх у бейджики, потім об'єднуються в пари. Партнери розповідають одне одному про себе впродовж 3-5 хв. Відтак кожен представляе свого партнера іншим учасникам групи.

Гра "Голуб настрою"

Вихователь. Перед вами макет голуба. Виберіть пір'ячко, яке відповідає вашому емоційному стану зараз, і прикріпіть до голуба. Жовтий колір - ви почуваєтеся комфортно; блакитний проміжний стан між комфортом і дискомфортом, фіолетовий відчуваєте дискомфорт.

Батьки виконують завдання.

Практичний психолог. Бути щасливим і ділитися щастям з іншми вміє не кожен. Але навчити свого малюка натхненно проживати кожен день свого життя, отримувати задоволення від процесу творчості, від активності й творення під силу вам, люблячим батькам. Спонукаючи дитину до творчості в різних її формах, ви непросто розвиваєте та навчаєте її, а й формуєте у неї творче світосприймання, позитивне ставлення до життя. Ви ніби говорите маленькій людині: "Творити, створювати - у твоїх силах. Ти це можеш! Це цікаво і радісно!".

Шановні батьки, поділіться своїм досвідом: як ви спонукаєте своїх малят до творчості вдома, що і як використовуєте. А щоб вам було легше висловити свої думки, почніть свою розповідь словами: "Не хочу хвалитися, але я...".

Вправа "Не хочу хвалитися, але я...

Учасники по черзі називають свої імена й розказують, як вони спонукають дітей до творчості в домашніх умовах.

Довідкова скарбничка

"Використання арт-терапії в роботі з дітьми з особливими потребами"

Практичний психолог. Для дітей із психологічними і мовленнєвими патологіями характерне складне поєднання порушень мовлення й емоційної сфери. Виражається це в бідності емоційних проявів, труднощах із визначенням і співвіднесенням емоційних станів. Тож у таких дітей часто спостерігаються труднощі у спілкуванні з однолітками, багато з них гіперактивні або, навпаки, скуті. Вони потребують постійної підтримки з боку дорослих для подолання емоційних бар'єрів у спілкуванні.

Арт-терапія простий і ефективний спосіб психологічної допомоги, що базується на творчості та грі. Іншими словами, це лікування творчістю: дитина виражає свої емоції, почуття за допомогою ліплення, малювання, конструювання, виготовлення виробів з природних матеріалів, рухів тіла. І тут важливий сам процес, а не результат.

Показання для використання арт-терапії:

· страхи, тики, заїкуватість, нав'язливі стани та ін.;
· часті зміни настрою;
· затримки мовленневого та психічного роз витку;
· труднощі спілкування з однолітками або дорослими;
· збудливість або апатичність;
· втрата батьківського контролю над дитиною, непослух;
• сором'язливість і невпевненість у собі;
· агресивність;
· гіперактивність.

Позитивні впливи арт-терапії:

• сприяє зняттю дитячих страхів, розвиває впевненість у своїх силах, створює позитивний настрій;
· сприяє творчому самовираженню, набуттю естетичного досвіду, практичних навичок образотворчої діяльності, розвитку уяви, художніх здібностей загалом;
· ефективно коригує різні відхилення і порушення особистісного розвитку;
• учить працювати з різноманітними матеріалами;
• розвиває дрібну моторику, пам'ять, увагу, мислення, пізна вальну активність, чуття композиції, кольоросприймання, творчі та комунікативні здібності.
Для творчості можна використовувати будь-які матеріали, які є вдома, без додаткових витрат. Головне мати бажання творити. Такі звичайні речі як вушні палички, піпетки, пульверизатор, повітряні кульки, піна для гоління, пісок, магніт, дитячі машинки можуть стати у пригоді для створення чогось незвичайного і гарного.
Батькам пропонують переглянути відеопрезентацію “Я малюю життя": створення дітьми малюнків за допомогою нетрадиційних технік малювання, в процесі якого малюки отримують естетичне задоволення та психологічне розвантаження.
Батьки переглядають виставку дитячих робіт "Талановиті пальчики", створених у нетрадиційних техніках малювання. Учасники ознайомлюються з арт-буклетом "Чарівні перетворення" – про використання нетрадиційних технік малювання в домашніх умовах.

Творча майстерня "Дивовижні візерунки"

Батьки створюють зображення, використовуючи техніки нетрадиційного малювання за власним вибором.

Гра-рефлексія "Голубина пошта"

у кошику лежать паперові голуби, у дзьобиках яких маленькі листівки з іменами учасників групи. Ведуча пропонує кожному взяти одного голуба, беззвучно прочитати ім'я на листівці, яку птах тримає у дзьобику. Потім написати на його крильцях комплімент або описати вподобані риси характеру адресата і щиро побажати йому чогось доброго. Голубів знову повертають у кошик, а потім ведуча роздає їх адресатам.

Вправа "Коло рук"

Звучить приємна спокійна музика. Учасники сидять у колі.

Вихователь. А зараз візьмімося всі за руки. Уявіть у своїх грудях вогник добра, ніжності та любові. Відчуйте, як він розгоряється, його тепло переходить у праву руку і виливається в долоню того, хто сидить праворуч, насичується його любов'ю і рухається далі по колу. Потім тепло вогника знову повертаеться до вас, посилене теплом усіх учасників нашої групи. Ви стаєте сильнішими, впевненішими у собі та своїх силах, бо ви насичені любов'ю власною та інших людей.

ДОВІДКА ДЛЯ БАТЬКІВ

НЕТРАДИЦІЙНІ ТЕХНІКИ МАЛЮВАННЯ

Ебру

Малювання фарбами на спеціальній рідині (у 2л води заварити 6 ст.л. картопляного крохмалю і настояти протягом 8-10 год) або на звичайному молоці. Для нанесення фарб на поверхню можна використовувати піпетки, пензлики, а малюнок створювати за допомогою зубочисток. Готове зображення переноситься на аркуш паперу.

Малювання піском

Малювання піском та на піску на підсвіченому планшеті успіш- но використовується для корекції поведінки гіперактивних і дуже збудливих дітей.

Малювання пульверизатором

Нанесіть на папір фарбою будь-які лінії, мазки, фігури, а потім візьміть пульверизатор і побризкайте все це водою. Станеться диво - фарба почне розтікатися і створювати незвичайні візерунки.

Малювання за допомогою машинок

Спробуйте використати іграшкові машинки як інструмент для малювання: нанесіть на колеса фарбу і запропонуйте дитині про везти машинку по аркушу.

Малювання магнітом

На тацю викладаємо аркуш, зверху наливаємо фарби і кладемо один магніт. Другий магніт тримаємо в руці під тацею. Починаємо водити рукою з магнітом під тацею — і магніт зверху теж - рухається! Ще й малює!

Малювання на оргсклі

Цим видом творчості можна займатися удвох, сидячи один навпроти одного. Малювати по склу дуже приємно. На одному боці скла малює дорослий, а на іншому дитина. Таким чином ви можете показати зразок, а дитина повторюватиме за вами.

Кiлькiсть переглядiв: 17958

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.